Følgere

Translate

fredag 14. april 2017

Bunadsproduksjonen 2017


Det ser ut til å bli en årlig tradisjon med en bloggpost med årets bunadsproduksjon. Hver vår strømmer det inn med bestillinger på bunadskort og bordkort formet som bunader. 

Og hver gang jeg publiserer bilder av bunadskort jeg har laget får jeg som regel to spørsmål: "Har du mal du vil dele?" og "Hvordan får du til mønstrene til de forskjellige bunadene?"

Så de skal jeg besvare nå, slik at dere slipper å lure.
Jeg har ikke mal, da jeg har fått laget meg egendesignede dies til dette formålet, en til bordkortene og en til de vanlig kortene. Og jeg ønsker ikke å dele, da jeg vurderer å få laget dies for salg, hvis jeg tør....

Mønstrene har jeg laget ut fra bilder av ekte bunader som jeg har redigert i photoshop og tilpasset til diesene mine.


Her er 60 blå Nordlandsbunader som bordkort. 



Og 50 grønne Nordlandsbunader som bordkort. Jeg var så heldig å få tak i en Word Window Punch (utgått) tidligere i vår og den er perfekt til navnelapper på bordkort.



Også i år dukket det opp en bestilling på Totendrakta til herre.


Her er hele 8 Sunnhordalandsbunader


Og to Floanbunader ble det.




En Frafjordbunad med blå vest


En Lundebybunad, denne var ny i år, dvs. at jeg ikke hadde laget den før.


En annen som er ny av året er denne Ringeriksbunaden


Trønderbunaden har jeg jo laget i flere varianter tidligere, og den dukker opp igjen hvert år.


Tre blå Nordlandsbunader ble det i år. 




Og Vestopplandbunaden laget jeg for første gang i fjor, og nå dukket den opp i år også.

Jeg leverer disse til følgende utfordringer:
Papirlosjen: bruk minst et bilde (alle bunadene består utelukkende av bilder)




27 kommentarer:

  1. Så flotte! Litt av en jobb du har gjort her!
    Bare kast deg ut i dies-produksjon, du - du er mer enn dyktig nok til å klare det med glans :))
    Fortsatt god påske til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Bente. Ja det er jo fristende, men det er jo mye penger som må legges ut, så det er jo litt skummelt :-0. God påske til deg også!

      Slett
  2. Hiv deg på den dies produksjonen. Garantert et vanvittig salgstriks. Det jeg lurer på er hvor man får tak i veska? Altså selve charmsen el hva du har brukt. Bilde trenger j ikke vite noe om :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er jo fristende, vet mange som vil ha dies. Veska er kjøpt på ebay etter MYE leting. Tidligere brukte jeg en mindre type som var fra Kort & Godt, men som desverre er gått ut av produksjon.

      Slett
    2. Ok. Takk for svar. Ang diesen så kan du kanskje forhåndsselge noen? De dom er spesielt interesserte gjør sikkert det. Jeg hvertfall ;)

      Slett
  3. Mange flotte bunader 💙
    Godt jobba med så mange, mye jobb 😊
    Takk for ditt bidrag til Hobbygarasjen. Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja det er jo litt jobb, men så er det jo så kjekt når de er ferdige 😜

      Slett
  4. Nydelig arbeid :D Kan jeg spør hva de veskene heter på ebay? Har lett etter noe slikt i lange tider ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg husker ikke hva de veskene heter og jeg finner ikke bestillingen igjen hos Ebay siden det er så lenge siden jg bestilte dem :-0

      Slett
  5. Flotte bunader, men den som du kaller hordalandsbunad heiter Sunnhordlandsbunad ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, oi da skal jeg få rettet opp i det :-) Rett skal være rett ;-)

      Slett
  6. For en jobb - men utrolig lekre!
    Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping! Klem fra Kjersti:)

    SvarSlett
  7. For en fantastisk stor jobb du har lagt ned her! Men utrolig flott! Imponert! Takk for at du deltar hos Scrappelyst!

    SvarSlett
  8. Utrolig flotte bunadskort!!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  9. Herlige bunadskort!
    Takk for at du deltar hos Papirlosjen denne gangen
    Siri - DT

    SvarSlett
  10. Virkelig imponerende jobb! Og må, som den stolte eier av nordlandsbunaden, si at disse appellerer litt ekstra til meg ;) heier på deg og dies produksjon, og gleder meg til å se flere av disse. Takk for at du deler med oss hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  11. Du hendelse (har augo på stilk) ... So alldeles nydelig ♥
    Takk for at du deltek i Papirlosjen si utfordring :)
    DT-Audhild

    SvarSlett
  12. Wow sier nå bare jeg. Du er bare helt rå.
    Så mange flotte bunads kort. Likte selvsagt Rogalands Frafjord best :) Den har jeg og alle jentene i vår familie.

    Sikker på at om du hadde laget disse bunads diesene for salg, så hadde du blitt solgt ut kjapt. Stiller meg på liste jeg

    Klem Jorunn Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Jorunn Elin :-) Og det er bare å begynne å spare for diesene er bestilt :-0

      Slett
  13. Wow, for en utrolig lekker samling bunadskort og bunadsbordkort. Så flink du er!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  14. For noen fantastiske bunader! Utrolig flotte!

    Tusen takk for at du deltar i grublisen vår hos Scrappelyst!

    DT Linda

    SvarSlett
  15. Utrolig stilige bunadskort og flotte detaljer ♥ Lykke til med salg av dies :)
    Tusen takk for at du deltok på PapirPlaneten sin utfordring. Masse lykke til!
    DT Hilde aka. Tindaloo
    PS: Beklager sen kommentering ♥ Om du titter innom bloggen min så har jeg en flott BloggCandy som ender idag :)

    SvarSlett
  16. Hei! Jeg ser at det ikke har vært så mye aktivitet akkurat her på Bunadskort-siden på en stund, kanskje du ikke lager slike lenger?
    Jeg er stum av beundring av det du har laget, og er veldig interessert i å kunne bestille bordkort med blå trønderbunad av deg om dette er noe du fortsatt produserer. Kjempeflott om du kunne kontakte meg :-)

    SvarSlett
  17. Hei! Er det mulig å bestille slike til mai 2020? Blå lundeby.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Kan du sende meg en mail på kroest2000@hotmail.com så tar vi kommunikasjonen der i stedet?

      Slett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)