Følgere

Translate

fredag 30. desember 2016

Nytt scrapperom i nytt hus


Ok, endelig kan jeg legge ut bilder av scrapperommet mitt i det nye huset vårt. Det er ikke det at jeg ikke har kommet på plass før nå, for det har jeg for lenge siden. Men siden jeg var oppi flytteprossessen en stund, så tok jeg rommet i bruk så snart jeg fikk kommet meg på plass og når mitt scrapperom er i bruk er det ikke egnet for bilder (pga MASSE rot). Håper flere kjenner seg igjen i akkurat det. Og scrapperommet mitt ble ikke prioritert da det skulle ryddes og vaskes til jul, men i dag fikk jeg tatt en skikkelig ryddeskau og da måtte jeg jo bare få tatt bilder med en gang (før det blir rotete igjen).


Dere som har sett det forrige scrapperommet mitt tenker nok "dette har jeg sett før" eller "dette er jo ikke et nytt scrapperom", men jo det er det. Jeg var så fornøyd med innredningen og løsningene jeg hadde på rommet mitt i Stavanger at jeg valgte å ta med alle skapene, pulten og magnetplatene mine på flyttelasset. Og her fikk jeg faktisk plass til flere skap og skuffer enn det jeg hadde i Stavanger, og det er jo aldri feil. Men som dere skal få se lenger ned, betyr ikke det at jeg har god plass i skuffer og skap :-0


Jeg har valgt samme løsning, med magnetpaneler fra Jula på veggen til oppbevaring av de diesene som jeg bruker mest. Og som dere ser, må jeg få opp litt flere paneler for å fylle veggen helt, og det trenger jeg. 


Og her har jeg fått plass til et arkstativ som jeg var så heldig å få kjøpt i sommer. Der har jeg kartong og 12x12 arkblokker. Dermed er det litt mer romslig i mønsterark-avdelingen som dere kan se under. Det blir nok tidsnok fullt der også.


Så over til innsidene av skapene og skuffene. Jeg kommer ikke til å vise innholdet i alle skuffene, da noen av de er svært kaotiske. Men skuffen med stæsj har jeg valgt å beholde samme system som i Stavanger, men Racho-bokser kjøpt på Clas Ohlson, som kan tas ut og puttes sånne kofferter som er lett å ta med seg på f.eks. treff.


Perleskuffen er litt kaotisk, men jeg har faktisk kontroll på rotet :-)


I skuffen under har jeg diverse embossingpulver og medium.


Under der igjen er en egen skuff dedikert til puncher, og som dere ser, kan jeg ikke kjøpe meg flere....


Så kommer to Tim Holtz-skuffer :-)



I båndskuffen er det definitivt forbedringspotensiale....


Oppdatert november 2017, båndskuffen har blitt "ny" etter en tur på IKEA:


Jeg har valgt å sortere blomstene etter farger i slike gjennomsiktige bokser fra IKEA.


Også blomsterskuffen har fått et løft (november 2017)



I dette skapet er det for det meste julerelaterte ting. Veldig greit å samle både juleark, -stempler og -dies på et sted. 


En egen hylle til de største Sizzix-diesene hadde jeg i Stavanger også.




Her har jeg valgt å gå over til et nytt stempeloppbevaringssystem. Tidligere hadde jeg alle stemplene i Tim Holtz-permer, men jeg har nå gått over til gjennomsiktige Stuftainers fra Stampendous. De synes jeg er veldig oversiktlige og greie, og man får plass til MANGE stempler i hver og de finnes i tre forskjellige tykkelser. Jeg har sortert clear-stemplene etter tema, f.eks. bursdag i en, konfirmasjon i en annen, sitater i en tredje, og  så har jeg satt på merkelapper som sier hva som er i hver. Under kan dere se at det jeg hadde i de tre permene, fikk plass i Stuftainers tilsvarende en dokumentholder!


I dette skapet har jeg for det meste ting jeg ikke bruker så ofte, og så måtte jeg jo ty til litt ekstra dies-oppbevaring, og det blir nok mere etterhvert i de andre skapene også.... Kan ikke forstå at man aldri kan få nok dies. Det kommer jo stadig ut nye fine man bare må ha.


Da ønsker jeg dere alle en fin nyttårshelg, og være forsiktig med fyrverkeriene!




11 kommentarer:

  1. Kjempe lekkert scrapperom :) Ønsker deg et godt nytt år, og håper vi treffes igjen på et treff i 2017 :)

    SvarSlett
  2. Bare så flott rom du har. Digger alle skapene dine og spesielt skuffen til puncherne var kjempeflott. Sliter med å plassere mine for har ikke plass til alle på ett sted på mitt rom. takk fro at du deler og gir oss andre både med egne og ikke egne hobbyrom masse inspirasjon til hvordan det lan bli :-) Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  3. Så fint og praktisk du har fått det på scrappe rommet !
    Liker dies oppbevaringen din på magnetplater, der er det lett å finne det du trenger.
    Jeg har fremdeles mine dies i bokser på magnetplater.
    Det blir nok mange kjekke timer med kos på dette flotte hobbyrommet.
    Kos deg videre I romjula , klem

    SvarSlett
  4. Lekkert scrappe rom. Kos deg og Godt Nytt år.

    SvarSlett
  5. Superflott rom! Deilig med god skapplass og praktisk innredet.
    Blir mange timers kos her tenker jeg :-)

    SvarSlett
  6. Drømmerom! 😍 Ønska dæ et godt nyttår! Klæm 😊🍾🎉

    SvarSlett
  7. Fantastisk flott rom! Skulle ønske jeg hadde samme plassen. Lurer forresten på hvor du har fått tak i alle disse magnetplatene du bruker til diesene..... :) Gleder meg til å se flere kreative ting fra deg i 2017 :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Magnetplatene er kjøpt på Jula ;-)

      Slett
  8. Tusen takk for omvisning i bl.a skuffer og skap:)
    Eg får snart flytte ned igjen på mitt hobbyrom, som måtte flyttes 2 etg opp pga flaumen i sommar.. Denne gongen må eg planlegge oppbevaringsinnkjøp. Skal ikkje ha det så kaotisk som sist.
    Her var mange gode tips ♥ *lagre innlegg, så eg finn det att* :)

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)