Følgere

Translate

torsdag 23. juni 2016

The power of markers


Denne uken er det min tur å inspirere hos Copic Marker Norge. I dag har jeg lyst å demonstrere hvilken makt som ligger i tusjene. Jeg ser ofte for meg hvordan jeg skal fargelegge et motiv med en gang jeg ser det, og kjører meg gjerne fast i dette førsteinntrykket. Ofte fargelegger jeg samme motiv på samme måte, bare med forskjellige farger, men det er jo egentlig bare fantasien som setter begrensninger.



I nettbutikken er dette motivet fra Make it Crafty fargelagt med håret som dreads. Men da jeg skulle fargelegge det ville jeg heller fargelegge håret som krøllete. Og det kan man, fordi makten ligger hos den som holder tusjene :-) 

Her skal jeg gi dere en liten demonstrasjon på hvordan jeg har fargelagt håret:


Jeg pleier å starte med å fargelegge hele håret med den lyseste fargen, i dette tilfellet E21


Så fargelegger jeg "dalene" i håret med den mellomste fargen, i dette tilfellet E25. Jeg passer på at et lite felt på "toppen" forblir lyst, slik at jeg får en skinnende effekt til slutt. Tusjstrøkene er svært lette, slik at det blir tynne streker.


Her har jeg tatt hele venstre side med E25 (trodde jeg)


Så går jeg igang med den mørkeste fargen (E29) i "dalene", men går passer på at strøkene ikke dekker det jeg har fargelagt med E25. Også med denne fargen bruker jeg svært lette strøk. Jeg går over et par ganger med både E25 og E29 for å få mer dybde i håret og for at det skal se jevnt ut.


Så var håret ferdig, trodde jeg. Men da jeg skulle fargelegge resten oppdaget jeg at jeg hadde glemt håret som går ned på venstre side av genseren  :-) Håper dette var forståelig og til inspirasjon.

Her er det ferdige resultatet. Jeg brukt følgende farger på resten av motivet:
Bakgrunn og skygger: W0, 1, 3, 5, 7
Bukse og caps: B91, 93, 97, 99 og W3
Genser: BV20, 23, 25, 29
Hud: E11, 21, 50, 51
Øyne: B32, 34
Lepper: R22, 24
Murstein: E09, 57, 25, 33

Her er et annet eksempel på hvilken makt som ligger i tusjene. I forbindelse med halloween i fjor høst, arrangerte Zoe hos Make it Crafty en zombieutfordring der dette motivet, Penny in Love, skulle zombifiseres.


Med no-lines-teknikken kan man forandre ganske kraftig på et motiv. Hun ser ikke ut til å være mye "In love" lengre ;-) 




2 kommentarer:

  1. Stilig kort med herlig motiv. Du er helt rå på fargelegging :) Det andre motivet var skikkelig scary :P

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)