Følgere

Translate

torsdag 8. januar 2015

Eksplosjonsboks med firkantet kake og tutorial


Jeg la ut for noen dager siden bilde av en eksplosjonsboks med firkantet kake inni på Facebooksiden Scrappesyken. Etter dette har jeg fått forespørsel om mal på kaken. De gangene jeg har laget en slik boks med firkantet kake inni, har jeg grublet og tenkt for å få det til, og ikke kommet på at jeg burde laget meg en mal. Det har jeg nå gjort noe med :-) Og i samme slengen lagde jeg også mal på esken, selv om jeg vet at den finnes det mange av der ute :-)

Dersom dere velger å bruke min mal er det fint om dere linker tilbake dette innlegget eller i alle fall til bloggen min.

Her er mal på kaken:

Det på dobbelsidig tape og brettes sammen som vist under. Den lille kanten som er under er til å feste kakenivåene oppå hverandre.



Her er mal på selve eksplosjonsboksen:


Flippene på lokket brettes inn og limes etter samme prinsipp som på kakenivåene. Esken brettes langs de scorede linjene. Diagonallinjene brettes i motsatt retning av de andre slik at esken blir slik som den på bildet under :-)

Lykke til!

Så da er det bare å sette i gang med pyntingen. Her er en eksplosjonsboks jeg laget for lenge siden, men som jeg har glemt å legge ut her (tror jeg, finner den ialle fall ikke). Siden jeg sliter litt med ryggen for tiden og ikke klarer å scrappe, får den duge som illustrasjon (selv om bildene ikke er helt 100%) :-)


På denne boksen har jeg brukt stempler fra Storyteller, ark fra Papirdesing og blomster fra Storyteller og Wild Orchids. Perletråden er fra Kort & godt.





3 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig eksposjonsboks du hadde laget og en artig vri med firkantet kake inni, tusen takk for at du deler,
    Klem Bente:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for fine ord, Bente :-)

      Slett
  2. Kjempefin!!😍 og takk for at du deler mal😊

    SvarSlett

Jeg setter alltid pris på at du legger igjen en kommentar :-)